17 Ağustos 2015 Pazartesi

Tagged Under: , , , , ,

O, Ay’da Yürüyen İlk İnsan

By: Unknown On: 11:30
  • Share The Gag
  • Uzay konusunda bildiğimiz pek çok şeyi bilim adamlarına ve araştırmalarına borçluyuz. Onlar araştırmasa uzayın nasıl bir yer olduğunu bilemez, Ay’da yürümenin nasıl bir deneyim olduğunu öğrenemezdik. Tabi, bu deneyimi tam anlamıyla öğrenmek için bizim de bir yolculuk yapmamız şart. Bunu yapmamız da doğrusu pek mümkün değil gibi. Bu yüzden Ay yolculuğuna çıkan ilk insan Neil Armstrong’un hayatına bir göz atalım. Bakalım uzay merakı nereden gelmiş, bu yolculuğa nasıl çıkmış? Aklından geçen soruların cevaplarını öğrenmeye hazır mısın?
    1-Adını duymuştum, Ay’a ilk ayak basan insanmış. Ama hakkında başka bir bilgim yok. Kimdir kendisi?
    Neil Armstrong pilot, astronot ve bilim adamıdır. Ay’dayken yaptığı çalışmalar, incelemeler ve getirdiği bulgular bilim dünyası için çok önemlidir ve sonraki benzer çalışmalara ışık tuttu. Neil Armstrong, 5 Ağustos 1930’da doğdu. Üniversite eğitimini tamamladıktan sonra uçak gemilerinde pilot olarak çalıştı.
    2-Anlamadım ki! Pilotken nereden aklına gelmiş, uzaya gitmek?
    1955 yılında Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi’nde (NASA) deneme pilotu olarak görev aldı. Aslında uzaya zaten meraklı olan Armstrong’un NASA’da görev alması sanıyorum, merakını daha da artırdı. Pilotumuz, 1962’de astronot olduktan sonra Apollo 5, Apollo 8, Apollo 11 uzay araçlarında görev aldı.
    3-Ay yolculuğu, herhalde bizim şehirlerarası yolculuğumuza benzemiyordur. Ben olsam tek başıma Ay’a gidemezdim. Yalnız mı gitmiş Ay’a?
    Yok, tabi Ay yolculuğunda tek başına değilmiş. Aldrin Edwin ve Collius Mike isimli astronotlar ona eşlik etmiş.
    4-Ben dünyada yoktum ondan bilmiyorum. Tam olarak hangi tarihte Ay yolculuğu yapmışlar?
    Neil Armstrong ve arkadaşları, 1969 yılının 16 Temmuz tarihli gününde sabah saatlerde, yolculuklarına başlamışlar. 102 saat 47 dakika, evet doğru duydun. Yolculukları, tam tamına o kadar saat sürmüş. Bu yolculuğun ardından Neil Armstrong ve arkadaşları Ay’a ayak basan ilk insanlar olarak tarihe geçtiler.
    5-Orada ne yaptılar ki?
    Neil Armstrong ilk adımı attı ve Ay’da ilk yürüyüşü gerçekleştirdi. O ve arkadaşları gerekli inceleme ve çalışmaları yaparak başarı ile dünyaya döndü.
    6-Neil Armstrong, nasıl bir çocuktu?
    Neil Armstrong’un uçmaya olan merakı çok küçük yaşlarda başlamış. İlk uçuşunu 6 yaşındayken gerçekleştirmiş. O yaşlarda uçaklara büyük bir ilgi duyan Armstrong, 16 yaşında da uçuş lisansını almaya hak kazanmış. 20 yaşında ise pilot olmuş. Büyük başarı doğrusu.

    0 yorum:

    Yorum Gönder